Ilość centrów medycznych oraz usług związanych z medycyną jest ogromna. Dominują wśród nich oczywiście te „znane” i największe, które mają ugruntowaną pozycję na rynku. Mogłoby się zatem wydawać, że w pojedynkę nie ma szans na zdobycie widoczności w sieci.
Odpowiedzmy sobie jednak na pytanie: czym może wyróżnić się lekarz wśród tysięcy innych profili medyków? To, czy jest popularny i „lubiany” przez Google, w tym przypadku nie zależy tylko od niego. Ma ograniczoną ilość danych o sobie i tym, co robi. Czy może wyróżnić się na tle konkurencji? Praktycznie niczym, jeśli nie skorzysta z efektywnych strategii SEO. W szczególności SEO lokalnego, bo przecież każdy lekarz jest z miejsca X.
Tak, nawet fraza: Ginekolog Wrocław, może kierować do prywatnego i jednoosobowego gabinetu, a nie tylko do wielkich centrów medycznych.
Dlaczego SEO jest ważne w medycynie?
SEO w medycynie to nie tylko kwestie techniczne, ale także budowanie autorytetu w swojej dziedzinie. Jeśli lekarz chce, aby jego strona internetowa była widoczna dla potencjalnych pacjentów, musi zainwestować w optymalizację treści i budowanie profilu w wyszukiwarkach. SEO dla lekarzy jest nie tylko reklamą i walką o miejsce, ale ma także wielkie znaczenie dla wiarygodności i autorytetu. Dlatego warto o nie zadbać i nad nim pracować.
To co jest ważne dla pacjenta jest ważne dla wyszukiwarki.
Google ocenia to czy treści i oferta są przydatne dla odbiorcy czyli pacjenta. Im lepsza jakość tych informacji tym lepiej. Zatem budując własną, niezależną pozycję w SEO medycyny, stawiamy na stworzenie stałej pozycji, nad która mamy kontrolę.
Warto zadbać o własną witrynę na której przekażemy wszystkie niezbędne informacje. Zbierzemy opinie, i dostarczymy odpowiedzi na pytania, które są istotne dla pacjenta. Pisząc treści w których są zamieszczanie porady albo wskazówki budujemy autorytet. Jakościowe treści zawsze będą docenione przez pacjentów i przez wyszukiwarki.
SEO dla lekarzy ma ogromne znaczenie.