Firmy, które oferują tworzenie stron przy użyciu AI mają również w ofercie pakiet kredytów na wygenerowanie treści przez AI. Wszystko ładnie nazwane „blog, który sam się pisze”. Strony „stworzone” przez Sztuczną Inteligencję nie są ani dobrze zaprojektowane, ani nie posiadają niczego co by je wyróżniało spośród innych zastosowano taki pakietowy wabik.
Blog firmowy, który sam się pisze. Wykorzystaj X kredytów by mechanizm sam wygenerował i opublikował wpis na firmowym blogu.
Kuszące prawda? Automatyczny marketing w postaci bloga tworzonego przez AI. Niech sztuczna inteligencja dostarcza czytelnikom / klientom informacji o firmie lub posiadaczu strony internetowej.
Blog, który sam się pisze to zły i szkodliwy pomysł, a oto uzasadnienie:
- Brak kontroli nad treścią strony i jej jakością.
- Ryzyko spadku pozycji w wynikach wyszukiwania. Google i inne wyszukiwarki stosują narzędzia, które rozpoznają treści tworzone automatycznie przez sztuczną inteligencję. Nie jest to szczególnie trdune, content tego rodzaju ma wiele wyraźnych i powtarzalnych cech i można łatwo zweryfikować czy tekst wyszedł spod ręki człowieka czy został sztucznie wygenerowany. W konsekwencji taki tekst jest uznawany i tagowany jako mniej wartościowy.
- Czym będzie się różnić tekst dwóch firm z tej samej branży, które użyły generatorów do treści? Otóż praktycznie niczym. W konsekwencji oba teksty mogą być uznane za tożsame lub za duplikaty. Załóżmy, że firma A stworzyła 10 wpisów przy pomocy AI, a firma B stworzyła ich 15. Oba teksty mogą mieć podobne sformułowania, tematy, a nawet identyczne frazy. To może prowadzić do problemu z tzw. duplicate content, czyli sytuacji, w której wyszukiwarki takie jak Google uznają treść za powieloną.
- Google coraz lepiej rozpoznaje treści generowane przez AI, szczególnie jeśli są one generyczne.
- Rozwijanie firmy to nie jest bezmyślna automatyka i komputer, który sam robi coś za nas. Strona jest potężnym narzędziem marketingowym i musi być nadzorowana i rozwijana przez człowieka.
Drogi na skróty mogą prowadzić na manowce. Rozsądniej i bardziej odpowiedzialnie jest tworzyć teksty samodzielnie, sprawiając, że będą one unikalne, sensowne i przydatne dla odbiorców.
Zwiększ swój zasięg poprzez blog firmowy
Jeśli szukasz narzędzia do zaawansowanego marketingu i wsparcia sprzedaży, blog firmowy jest niezbędnym elementem Twojej strategii. Jednak samo posiadanie bloga to tylko pierwszy krok. Kluczowe jest stworzenie efektywnej strategii komunikacji oraz znajomość zasad, które zapewnią skuteczne wykorzystanie tego narzędzia. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu i zarządzaniu blogiem firmowym, nasza agencja jest gotowa, aby Ci pomóc.